The Best of the 2019 Spring Fashion Campaigns

Chloé Spring 2019 campaign, lensed by Steven Meisel.

Chloé Spring 2019 campaign, lensed by Steven Meisel.

It was not long ago when a video of Shalom Harlow modeling for a Versace campaign broke the Internet. She was just showing everyone what the word “supermodel” really meant and with it, also an appetizer of what the Spring 2019 campaigns could bring with the turn of the year. With that in mind, I’ve recounted some of the campaigns and chosen my favorites.

No fue hace mucho cuando un video de Instagram de Shalom Harlow modelando para la última campaña de Versace se viralizó. El video (por lo menos para mí) también sirvió como aperitivo de lo que nos traerán las campañas primavera 2019. Con eso en mente, le eché un ojo a todas las campañas que han salido hasta ahora y he aquí algunas de mis favoritas.

Burberry Chinese New Year 2019 Campaign

What better way to start 2019 than with Chinese New Year (Feb 5) and a controversy. Honestly I’m so sick and tired of the “cultural appropriation” thing, people need to have a thicker skin and not complain about everything. The campaign, which was release just in time for China’s biggest holidays aims to celebrate de family union of Chinese people. Photographically talking, family portraits are very stoic, normally models or subjects do not show emotions because it’s all about registering kinship on the front line. Online comments received the campaign with hurtful comments saying that “the photos looked like a horror movie with no emotions”, even stating side-plots like “they are just waiting to kill the grandma to receive the inheritance”.

Directed and shot by photographer Ethan James Green, the campaign features brand ambassadors and actresses Zhao Wei and Zhou Dongyu. Shot in a classic portraiture style, the images mixes contemporary and traditional Chinese elements such as wooden stools and a bonsai tree along with a modern day brushed out backdrop. It’s a simple yet direct fashion campaign that portrays very well the new design direction the brand is focusing on (aside from the Chinese market projections). It is well done, well messaged and people are just stupid.

Qué mejor manera de iniciar el 2019 que con una controversia (sarcarmo insertado)

Honestamente estoy HARTO de este tema de la apropiación cultural y de que todo el mundo se queje de todo. La campaña, que fue lanzada justo a tiempo para el Año Nuevo Chino (Febrero 5), una de las festividades más importantes de China, busca honorar a las uniones familiares chinas y lo mucho que importan en la sociedad. Si hablamos en términos fotográficos, los retratos familiares ya de por sí son bastante estoicos, lacónicos; los sujetos normalmente no muestran mucha emoción porque la intención es fotografiar la unión y no la individualidad. Una vez fue lanzada la campaña no faltó mucho para que la gente le cayera a metralletas con comentarios como “las fotos parecen salidas de una película de horror”, hasta creando ficciones como “es como si todos estuvieses confabulando para matar a la abuela y quedarse con la herencia”.

Dirigida y fotografiada por Ethan James Green, la campaña incluye a embajadores de la marca, el actor y actriz Zhao Wei y Zhou Dongyu. Tomada en un clásico fondo de retratos, las imágenes combinan elementos contemporáneos y tradicionales Chinos como sillas de madera, árboles bonsai, etc. Es una campaña que retrata de una forma sencilla y directa la nueva dirección de diseño en la que se está enfocando Riccardo Tisci. Esta bien hecha, con un mensaje directo y la conclusión es que a veces la gente es simplemente estúpida.

Giuseppe Zanotti Spring 2019

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Giuseppe Zanotti this time has taken a minimalist approach. For the first time working with British photographer Craig McDean, the designers explores a softer aesthetic to the brand along with model Grace Elizabeth. Denim shorts with a blazer and embellished and ornate shoes is just one of the few looks you’ll see in the campaign. “I really wanted to do something different, modern with this campaign,” Zanotti said, “my shoes have always been and will always be works of art – embellished, feminine, gorgeous – but today there are no loger rules about style.”

 

Para esta temporada Zanotti se ha ido por algo minimalista. Por primera vez trabajando con el fotógrafo inglés Craig McDean, quien logró captar una estética más suave de la marca de la mano de la modelo Grace Elizabeth. Shorts de denim, un blazer y un par de zapatos con rosetones es solo uno de los looks que se pueden apreciar. “De verdad quería hacer algo diferente y moderno con esta campaña”, explicó Zanotti, “mis calzados siempre han y seguirán siendo creaciones de arte – bordados, femeninos y hermosos – pero hoy en día vivimos en una época en la que no existen reglas en cuanto estilo”. La campaña, que hace una yuxtaposición de fotos blanco y negro y de color, ya la puedes encontrar el distintas publicaciones de moda.

Coach Spring 2019

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Photographed also by Craig McDean, the campaign features a super “girl gang” including brand ambassadors Kiko Mizuhara and Guan Xiaotong, and models Adut Akech, Sora Choi, Inidra Scott, Fran Summers and Kiki Willems. Set in a sunlit deser landscape outside of Los Angeles, the campaign was styled by jane How and art directed by Fabien Baron (former Interview Magazine art director, one of the best). The women are dressed in floral print dresses and carry the season’s handbags, such as the Parker Top Handle and Signature Patchwork Dreamer. “Spring 2019 is inspired by the American west,” said Stuart Vevers, creative director of the brand, “it’s about possibilities, adventure and romance – and places where anything can happen.”

Fotografiada también por Craig McDean, la campaña está protagonizada por un super “girl gang” compuesto por las embajadoras Kiko Mizuhara y Guan Xiaotong, y las modelos Adut Akech, Sora Choi, Inidra Scott, Fran Summers y Kiki Willems. Ambientada en un paisaje desértico en las afuera de Los Ángeles, la campaña contó con el estilismo de Jane How y la dirección de arte de Fabien Barón (exdirector de arte de Interview Magazine, uno de mis favoritos ever). Vestidas en florales y de la mano de los bolsos de la temporada, como el Parker Top Handle y el Signature Patchwork Dreamer. “Primavera 2019 está inspirada en el oeste americano”, expresó Stuart Vevers, director creativo de la marca, “posibilidades, aventura y romance – sobre lugares en los que cualquier cosa puede pasar”.

Roberto Cavalli Spring 2019

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“Mert & Marcus deeply captured the sensual and physical attitude of the collection, which was obviously exalted by Kendall’s exuberant and powerful hiperfemenine personality,” explained Paul Surridge, Roberto Cavalli’s creative director.

“Mert & Marcus capturaron la profunda sensualidad y fisicalidad de la colección, que obviamente fue exaltada por la personalidad hiper-femenina de Kendall Jenner”, explicó Paul Surridge, director creativo de Roberto Cavalli.

Versace Spring 2019

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What more can you ask from a campaign whose team was made by Steven Meisel, Guido Palau, Pat McGrath and Shalom Harlow?

¿Qué más se puede decir de una campaña cuyo equipo tenía a Steven Meisel, Guido Palau, Pat McGrath y Shalom Harlow?

Christian Dior Spring 2019

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Maria Grazia may not be the woman for the house of Dior – design-wise – but she’s learnt to hire the perfect people to translate her aesthetic to a broader audience. This season she hired, for the second-time in a row, a female photographer, Harley Weir (who recently shot the Missoni and Ferragamo campaigns last season). She delicately captured the ethereal nudes of the plissé dresses and mesh pieces layered over bodysuits and unitards. “My work is related to the celebration of the body through clothing and the opportunity it offers us in how we represent ourselves in the eye of others, as well as in our own eyes,” expressed Chiuri.

Maria Grazia puede que no haga las mejores decisiones en cuanto a diseño pero definitivamente se ha lucido al saber contratar a las personas indicadas para elevar el desastre que ha causado en Christian Dior. Para esta temporada, por segunda vez consecutiva, Chiuri contrató a una fotógrafa para capturar la campaña, Harley Weir (quien también fotografió las campañas de Missoni y Salvatore Ferragamo la temporada pasada), quien capturo perfectamente los etéreos y neutros vestidos plisados y mallas sobrepuestas a unitardos y bodysuits. “Mi trabajo tiene mucho que ver con la celebración del cuerpo a través de la vestimenta y la oportunidad que esta nos da de representar quienes somos hacia los ojos ajenos así como los propios”, expresó Chiuri.

Chloé Spring 2019

Another campaign shot by the master Meisel under the direction of Chloé’s creative director Natacha Ramsay-Levi. For this Spring 2019 Chloé aims to achieve a “feminine utopia” within an aura of mystery surrounding the nature of the feminine blood; all of the women seen in the campaign are linked by a sensuality and a stately demeanour,” explaines Ramsay-Levi, “in these photos I look for a the modern hippie, a lifestyle that is affected by the environment and the idea of modernity. The hippie culture represents the last utopia of the 20th century, which for me, is very relevant today.”

Otra campaña bajo el lente del master Meisel y con la dirección de Natacha Ramsay-Levi, en esta Primavera 2019 Chloé apunta a crear una “utopía femenina” envuelta en un aura misteriosa producida por la naturaleza de las mujeres, “en las fotografías cada una esta enlazada por una sensualidad y un porte majestuoso”, explica Ramsay-Levi, “en las fotos busco reflejar un hippie moderno, un estilo de vida que se ve afectado igualmente por el ambiente y por la idea de modernismo. La cultura hippie representa la última utopía del siglo XX, que para mí, sigue siendo algo muy relevante en nuestros días.